Customer Relationship Management(CRM) er vejen frem
Med Customer Relationship Management - CRM - kan virksomheden differentiere sig fra konkurrenterne.

Af Mette Urhammer, Markrting manager Columbus Relationship Management


I mit daglige virke som marketing manager hos Columbus Relationship Management, en global partner og den st�rste europ�iske forhandler af Pivotal the eRelationship 2000(et 360 graders CRM-system), st�der jeg ind i mange brancheord ogs� kaldet buzzwords. Disse buzzwords er tidens trend og indikere at man er med p� noderne. Jeg kan godt forst� hvis man som kunde har sv�rt ved at forholde sig til de skiftende ord som betegner tidens trend p� markedet. Derfor har jeg her fors�gt at give et billede af hvad CRM betyder og hvorfor det er s� vigtigt.

Customer Relationship Management, ogs� kaldet CRM, betragtes som den n�ste generation indenfor hj�lpev�rkt�jer til indsamling og kvalificeret brug af kundeinformation.

Efter Datamining og Datawarehouse er CRM det n�ste skridt og det nye v�rkt�j indenfor dialogmarkedsf�ring. CRM bygger videre p� de tidligere data-analysev�rkt�jer og giver brugeren mere optimale betingelser for at arbejde med individuel dialogmarkedsf�ring, der er kernen i eksempelvis e-business.

CRM tilbyder en sammenk�dning af en virksomheds IT-systemer, s�ledes at virksomhedens udadvendte salgssystemer kan kombineres med de interne IT-netv�rk og logistiksystemer. Denne styring og optimering af systemerne udg�r en stor udfordring for mange virksomheder i de kommende �r.

Tidens trend er, at produkter og ydelser ligner hinanden mere og mere, hvorfor den personlige betjening bliver et af de omr�der, hvor kunderne kan skelne virksomhederne fra hinanden.

[1]   [2]   [3]
Luk dette vindue