Customer Relationship Management(CRM) er vejen frem
Med Customer Relationship Management - CRM - kan virksomheden differentiere sig fra konkurrenterne.

Af Mette Urhammer, Markrting manager Columbus Relationship Management


I mit daglige virke som marketing manager hos Columbus Relationship Management, en global partner og den største europæiske forhandler af Pivotal the eRelationship 2000(et 360 graders CRM-system), støder jeg ind i mange brancheord også kaldet buzzwords. Disse buzzwords er tidens trend og indikere at man er med på noderne. Jeg kan godt forstå hvis man som kunde har svært ved at forholde sig til de skiftende ord som betegner tidens trend på markedet. Derfor har jeg her forsøgt at give et billede af hvad CRM betyder og hvorfor det er så vigtigt.

Customer Relationship Management, også kaldet CRM, betragtes som den næste generation indenfor hjælpeværktøjer til indsamling og kvalificeret brug af kundeinformation.

Efter Datamining og Datawarehouse er CRM det næste skridt og det nye værktøj indenfor dialogmarkedsføring. CRM bygger videre på de tidligere data-analyseværktøjer og giver brugeren mere optimale betingelser for at arbejde med individuel dialogmarkedsføring, der er kernen i eksempelvis e-business.

CRM tilbyder en sammenkædning af en virksomheds IT-systemer, således at virksomhedens udadvendte salgssystemer kan kombineres med de interne IT-netværk og logistiksystemer. Denne styring og optimering af systemerne udgør en stor udfordring for mange virksomheder i de kommende år.

Tidens trend er, at produkter og ydelser ligner hinanden mere og mere, hvorfor den personlige betjening bliver et af de områder, hvor kunderne kan skelne virksomhederne fra hinanden.

[1]   [2]   [3]
Luk dette vindue