Usikkerhed og tvivl bliver gang på gang nævnt som den største barriere for elektronisk handel i Danmark. Det har Erhversministeriet i samarbejde med Forskningsministeriet og 11 organisationer nu gjort noget ved!

Som en del af regeringens initiativ til at fremme elektronisk handel i Danmark, Fokus på E-handel, har Erhvers- og Forskningsministeriet i samarbejde med 11 branche- og interesseorganisationer oprettet en oplysningsside om elektronisk handel under navnet www.netfornuft.dk. Sitet, som er financieret af de to ministerier i fællesskab, har den lille fisk med redningskransen som symbol -et signal om tryghed og netfornuft.

Netfornuft-kampagnen er det første skridt i en lang række initiativer, som løber af stablen det næste års tid under Fokus på E-handel, og som alle har til formål at fremme elektronisk handel i Danmark. De forskellige initiativer kan følges på www.e-fokus.dk.
Netfornuft-kampagnens budskaber gengives henholdsvis på www.netfornuft.dk og i to informationspjecer: "Trygge forbrugere er nøglen til succes på Internettet" som er henvendt til virksomheder og "Når butikken ligger på Internettet" som indeholder gode råd om e-handel til forbrugerne. På hjemmesiden og i pjecerne kan du finde svar på en lang række af de mest centrale spørgsmål om bl.a. tryghed, betaling, markedsføring, børn og Internet osv.
[1]   [2]   [3]
Luk dette vindue