8 E-mail Marketing Must-Dos i 2015

marketing_guide

E-mail markedsføring er stadig en effektiv måde at markedsføre sin virksomhed på. Også selvom nye værktøjer såsom SEO, AdWords og konverteringsoptimeringer, som online marketingbureauer beskæftiger sig med, er blevet populært. Disse supplementer til markedsføring har dog ikke ryddet e-mails af vejen, og dette er stadig en værdifuld måde at markedsføre sig på.

Herunder kan du få 8 must-dos i år 2015, når du beskæftiger dig med e-mail marketing:

  1. Brug billeder - Både billeder og videoer har en større effekt på modtageren, end udelukkende tekst. Klikraten vil stige med op til 2-3 gange, når der er inkluderet en video. Samtidig foretrækker 60% af læserne billeder fremfor tekst.
  2. Brug værktøjer - Det smarte ved e-mails er dens målbarhed. Man kan se, ved hjælp af forskellige værktøjer, hvem der læser hvad, hvornår og hvor - eller hvem der ikke ikke læser e-mailen. Med disse målinger kan du teste forskellige tiltag af, og se hvad der faktisk giver resultater.
  3. Tilføj sociale medier - En undersøgelse viser at e-mails der indeholder delingsknapper til sociale medier, har en højere click-through-rate på 158%, end e-mails der ikke har det. Derfor kan tilføjelse af sociale medier giver en større respons på e-mails.
  4. Skab et brand - Bliv genkendt når din e-mail tjekker ind i mailboksen. Skab et ensartet udseende og en indbydende emnelinje, der gør at de genkender dig. Dog kræver dette at de på for hånd ved, at det indhold du sender er interessant.
  5. Vær mobilvenlig - Over halvdelen af åbning af emails sker på mobilen. Dermed er der også hård konkurrence om læserens opmærksomhed, hvilket kræver at du skal lære mobile e-mail tricks, for at få læseren til at engagere sig.
  6. Send værdifuldt indhold - Overvej hvilken info du selv vil modtage på en e-mail. E-mails skal skille sig ud fra mængden i form af godt indhold. Derfor skal du vide hvad læserne vil have, og give det til dem.
  7. Mål klikraten - Hvis du måler klikraten på hvorvidt dine læsere klikker videre på links, kan dette indikere hvor vidt de engagerer sig i din e-mail. Samtidig kan en lav klikrate indikere at du skal forberede dit indhold.
  8. Brug RSS - De virksomheder der har reglmæssige RSS-opdateringer kan effektivt blive forbundet med sin målgruppe, samt tiltrække nye kunder gennem web-feeds. Når virksomheder får evnen til at dele deres RSS-indhold, vil de i højere grad få flere læsere og dermed også flere kunder.

Disse guidelines er værd at følge, hvis man vil have succes med e-mail marketing i 2015. Selvom at det er en ældre markedsføringsmetode, sammenlignet med SEO, AdWords mv., er det stadig en effektive metode at komme ud til sin målgruppe på. Derfor bør man overveje som virksomhed, og dette skal være en del af ens marketing mix.

Loading Facebook Comments ...